Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
silke
|
Geplaatst: 15-10-2008 09:34:16 Onderwerp: VERDELING LITERATUURstudie DEADLINE vrijdag 24 Oktober! |
|
|
Artikels (die zeker in de mail zitten in jullie hotmailaccount)
- A theory of entrepreneurial opportunity identification & development (Sté)
- Prior knowledge, potential financial reward, and opportunity identification (Sté)
- The psychological basis of opportunity identifaication: entrepreneurial alertness (Sté)
- Can opportunity identification be taught? (Sté)
- The role of mental simualtions and counterfactual thinking in the opportunity identification process (H)
- New product development: using the salesforce to identify opportunities (H)
- Prior knowledge and the discovery of entrepreneurial opportunities (H)
- Opportunity identification and pursuit: doese an entrepreneurship’s human capital matter? (H)
Dus acht artikels: ik stel voor dat die gewoon in twee gesplitst worden voor Stéphanie & Hans Van Bever?
Stéphanie de eerste vier & Hans Van Bever de tweede vier? OK?
Ik heb zelf ook vier artikels die ik ervoor al had, namelijk:
- Fostering innovation in conceptual product design through ideation (Si)
- Idea generation, creativity, and incentives (Si)
- Managing the opportunity portfolio (Si)
- Toward identifying the inventive templates of new products: a channeled ideation approach (Si)
Er zijn nog artikels van Anne, maar die heb ik nog niet digitaal, van zodra ik die heb, haal ik er de interessantste uit en verdelen we die nog.
Mocht je van een artikel denken dat absoluut niet bruikbaar is, zet dat op het einde van je vertaling/samenvatting erbij.
Het is dus de bedoeling dat we nu al onze artikels lezen en die samenvatten, de belangrijkste stukken (strategieën, definities, eigenlijk over alles wat bruikbaar is).
Ik stel voor dat we tegen VRIJDAG 24 OKTOBER onze samenvatting naar elkaar doorsturen. Naar de volgende adressen dus:
- maartenvan_hecke@hotmail.com * 0485/50.59.68
- stefanievanbruaene@hotmail.com * 0479/51.29.60
- hansvanbever@hotmail.com * 0499/38.88.89
- monsoon59@hotmail.com (Anke Van de Vijvere) * 0483/73.46.09
- hansvanderbiest@hotmail.com * 0496/08.47.44
- silke.vanvaerenbergh@hotmail.com * 0499/48.63.55
Dan hebben we vanaf 24 oktober een week de tijd om alles bijeen te zetten, een deftige structuur op te stellen en dergelijke. Jullie samenvatting liefst zo bondig mogelijk, echt de kern eruithalen, want anders kan het wel eens wat te veel worden denk ik…
Probeer zo weinig mogelijk copy-past te doen natuurlijk, want anders wordt het ook een wirwar om alles deftig samen te krijgen…(liefst niet dus )
Verdere verdeling:Anke had eigen artikels: Selecteer de meest relevante, en zet de titels op het forum (kwestie van overlappingen te voorkomen….)
Maarten: jij doorzoekt de boeken die je hebt, vat daaruit het belangrijkste samen
Hans Van Der Biest: zorgt ervoor dat de methodologie op poten komt te staan…Alles over schriftelijke enquêtes (werking, voor en nadelen) en waarom we niet voor focusgroepen gekozen hebben…
bij probs of vragen, mail zo snel mogelijk 
Laatst aangepast door silke op 15-10-2008 15:00:06; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
 |
Anke
|
Geplaatst: 15-10-2008 10:04:37 Onderwerp: |
|
|
hey iedereen
Volgende artikels van Sandra heb ik ook gevonden: 'the psychological basis of opportunity identification: entrepreneurial alertness' en 'Opportunity identification and pursuit: doese an entrepreneurship’s human capital matter?', maar daar staat eigenlijk niet zo heel veel relevants in..
deze 2 artikels heb ik ook gemeenschappelijk met Sandra: 'A theory of entrepreneurial opportunity identification & development' en 'Prior knowledge, potential financial reward, and opportunity identification', da laatste heb ik nog nie gelezen (vin het efkes nie meer terug).
(email: monsoon59@hotmail.com)
groetjes en veel succes allemaal!!
anke |
|
Terug naar boven |
|
 |
silke
|
Geplaatst: 15-10-2008 11:01:33 Onderwerp: titels artikels |
|
|
heloow,
ik stel voor dat stéphanie en hans toch die hen aangewezen (en dus overlappend met jou anke) lezen en samenvatten. Want ik had verstaan dat jij (anke) toch meer dan vier artikels gevonden had, dus dan hoef je deze twee niet meer te doen en dus jouw overblijvende artikels.
Zet je die titels eens online, dewelke jij gaat samenvatten, Anke?
grtz
x |
|
Terug naar boven |
|
 |
silke
|
Geplaatst: 15-10-2008 11:02:36 Onderwerp: |
|
|
wat een zinnen
je doet dus enkel jouw overgebleven artikels...Die twee overlappende blijven bij stéphanie en hans
x |
|
Terug naar boven |
|
 |
Hans Van Bever
|
Geplaatst: 15-10-2008 11:14:47 Onderwerp: Okay! |
|
|
Komt in orde, ik zal die 4 artikels samenvatten.
Merci voor de taakverdeling Silke! |
|
Terug naar boven |
|
 |
Stefanie
|
Geplaatst: 15-10-2008 12:15:49 Onderwerp: |
|
|
Komt in orde!
En ook bedankt voor het duidelijke overzicht, Silke  |
|
Terug naar boven |
|
 |
silke
|
Geplaatst: 15-10-2008 14:58:43 Onderwerp: |
|
|
ainee...ik zie het nu pas! ik heb e-mail adres van Anne daar gezet, ipv Anke...sorry Anke  |
|
Terug naar boven |
|
 |
silke
|
Geplaatst: 15-10-2008 15:02:41 Onderwerp: |
|
|
ik heb alle artikels van Anne doorgekregen. Ik zet de lijst vrijdag online, en dan verdelen we die opnieuw onder elkaar hé. Want bij de eerste lijst zullen er wel artikels zijn die niet echt bruikbaar zijn...Dus dan doen we die van Anne er nog bij  |
|
Terug naar boven |
|
 |
Anke
|
Geplaatst: 15-10-2008 16:10:13 Onderwerp: |
|
|
dit zijn de artikels die ik nu aan het samenvatten ben.
*A theory of entrepreneurial opportunity identification and development
*The role of gender in opportunity identification
*Opportunity recognition as pattern recogition: How entrepreneurs “connect the dots” to identify new business opportunities.
*The front end of new product development: a Canadian survey
* Experiental learning within the process of opportunity identification and exploitation
*Opportunity identification and its role in the entrepreneurial classroom: a pedagogical approach and emperical test
* Towards holistic “frond ends” in new product development
groetjes |
|
Terug naar boven |
|
 |
silke
|
Geplaatst: 15-10-2008 18:46:59 Onderwerp: |
|
|
hey!
Ik had dat artikel van Gender ook, maar ik denk dat je dat wel mag laten vallen, niet zo superrelevant voor ons onderzoek, da's iets dat we nog eventueel op't einde erbij kunne doen...Maar mss toch voorlopig laten vallen? aleja, jij moet het weten e als je dat nog graag doet maar kdenk dat we zo al genoeg werk hebbe e
babaai! |
|
Terug naar boven |
|
 |
Anke
|
Geplaatst: 16-10-2008 12:42:42 Onderwerp: |
|
|
ok, ga ik dat artikel laten voor wat het is.. |
|
Terug naar boven |
|
 |
Hans Van Bever
|
Geplaatst: 16-10-2008 14:32:41 Onderwerp: |
|
|
Ik hou mij voorlopig aan onderstaande teksten, als voorlopig niemand die gelezen heeft kan ik maar proberen he... Ik hoor het dan wel vrijdag welke teksten ik erbij krijg!
- The role of mental simualtions and counterfactual thinking in the opportunity identification process
- New product development: using the salesforce to identify opportunities (
- Prior knowledge and the discovery of entrepreneurial opportunities
- Opportunity identification and pursuit: doese an entrepreneurship’s human capital matter? |
|
Terug naar boven |
|
 |
Hans Van Bever
|
Geplaatst: 16-10-2008 14:45:24 Onderwerp: Tekst |
|
|
Silke,
Met de tekst Prior knowledge and the discovery of entrepreneurial opportunities bedoel je toch die van Towards an understanding of Opportunity? |
|
Terug naar boven |
|
 |
silke
|
Geplaatst: 17-10-2008 08:46:03 Onderwerp: |
|
|
Hey Hans,
Ik denk dat je twee teksten verward. Die van Prior knowledge and the discovery... is van Shane en die andere 'towards an understanding of opportunity' is eentje van Brown & Adams, en die laatste was nog aan niemand toegewezen.
Ik ben bezig met het verdelen van de artikels die Anne nog doorgestuurd heeft, dan stuur ik iedereen nog enkele door naar iedereen in de hotmailaccount!
als er nog iets onduidelijk is zeg maar hé
xx |
|
Terug naar boven |
|
 |
silke
|
Geplaatst: 17-10-2008 08:57:58 Onderwerp: |
|
|
Hellow!
Anke heeft reeds genoeg artikels samen te vatten.
Dus nu voor mij, Stéphanie en Hans, elk nog twee artikels bij samen te vatten:
Stéphanie:
- The influence and value of analogical thinking during new product ideation (Dahl & Morreau)
- The idea itself and the circumstances of its emergence as predictors of new product succes (Goldenberg, Lehmann & Mazursky)
Hans:
- New product entries and product class demand (Mason)
- A model of new product development: an empirical test (Zirger & Maidique)
Silke:
- Towards an understanding of opportunity (Hulbert, Brown, Adams)
- Performance assessment of the lead user ide-generation process for new products (Lilien, et.al)
Voila,
Ik mail die artikels zo snel mogelijk door!
XX |
|
Terug naar boven |
|
 |
|